top of page
  • תמונת הסופר/תEfrat Ben Hamo

שלג לבן, קור ואש בעיניים-טיול במרחבים הלבנים והמושלגים ברמת הגולן

הסופה "אלפיס" תפסה אותי בבוקר יום חמישי בעבודה מול המחשב והמיילים. בוקר עמוס בהודעות וואטסאפ עם תמונות מכול מיני אזורים בארץ שיורד בהם שלג וברד. הרמתי את הראש מהמחשב מעלה לחלון לבדוק מה מצב מזג האוויר פה בנהריה, גשם וקור ועננים שמשייטים להם. מחר, החלטתי - אני עולה לרמת הגולן לראות שלג. מיד שלחתי הודעת הצהרה בקבוצה המשפחתית "אם השלג לא בא אלי, אני אגיע אליו" מיד אחד האחיינים שלי שלח לי הודעה בפרטי "אני יכול להצטרף?"



וככה התחיל הבוקר שלנו בנסיעה זהירה בטיפוס לרמת הגולן, הנקודה הראשונה שהכנסתי לוויז היתה חניית בריכת רם. נסיעה ארוכה ליעד שבה אנחנו מחליפים רשמים על מקומות שלדעתנו חובה לבקר בהם היום. כשאנחנו מתקרבים והכביש מתעקל בסיבובים, אנחנו מחפשים יחד סימנים ראשונים של פתיתי שלג בצידי הכביש וכשזה קורה, ההתרגשות היא אדירה. מפתיתי שלג פה ושם מהר מאוד הנוף נהיה לבן נקי ואנחנו חונים בבריכת רם, מתלבשים בהרבה שכבות, מצלמה ויוצאים לצעידה.








אחרי צעידה קצרה בנוף הלבן, אנחנו חוזרים לרכב, מתארגנים על תה חם ועוגיות ויוצאים לנקודה הבאה. יער אודם. חונים בצידי הכביש בזהירות וצועדים לתוך היער כשברקע צחוק ילדים שזורקים שלג אחד על השני, כאלו שעסוקים בבניית איש שלג עם הרבה יצירתיות. כלב עם זנב מורם חוקר את כול הלבן מסביב ואני? אני מבעד לעינית המצלמה מצלמת.







ערפל מתחיל לנוע לתוך היער ואנחנו ממהרים לרכב המחומם ונוסעים לתצפית על מפל סער הגועש לפני שהמקום יהיה עמוס באנשים ותנועה.








היעד הבא-יער האיילים, רציתי לצלם איילים בשלג לבן וערפל אבל המקום היה סגור אז טיפסנו מעט למטע דובדבנים.






היעד האחרון היה קצת מרוחק יותר- מאגר בנטל. מאוד רציתי לצלם את האדים החמים מצינור המים המוזרמים מול הלבן הקר. היתה זרימה בצינור, אבל המים היו קרים אז טיפסנו מעט מעלה לתצפית טובה יותר ולנוף מדהים.





את היום סיימנו עם כוס תה במאגר בנטל- תודה אורי על יום טיול מקסים. משם שמחים ומרוצים נסענו חזרה הביתה. ליום כזה צריך להצטייד בביגוד חם ושתייה חמה. הרבה סבלנות בכבישים- בכול זאת היינו שם לא מעט רכבים שעלו להנות מכול הטוב הזה, אז כבדו את האחר ובעיקר כבדו את אלו שגרים באזור המופלא הזה והחנו את הרכבים באזורים המתאימים לחנייה. ועד לסופת השלג הבאה ,מוזמנים לעקוב אחרי, להרים לייק ולשאול שאלות. צאו לטייל ושמרו על הטבע נקי.

5 צפיות0 תגובות
bottom of page